Narozen 3. 7. 1962 v Praze. Vyučil se nástrojařem v ČKD v Praze-Vysočanech, 
kde navštěvoval „výtvarný kroužek“ malíře Jaroslava Horálka. Na počátku jej ovlivnil surrealismus, později byl osloven imaginací Vladimíra Boudníka, Jaroslava Šerých 
a zejména Mikuláše Medka.
V roce 1985 se sbližuje s významnými českými umělci z tzv. Hrabalova okruhu – s malířem Zdeňkem Boušem, grafikem Oldřichem Hamerou 
a sochařem Karlem Neprašem.

V současnosti vychází
 z výrazově neomezených uměleckých tendencí informelu a filosofie nepředmětnosti Ladislava Hejdánka. Zabývá se převážně malbou a kresbou.

František Bukeš během tvorby opouští své ratio a řídí se především svým vnitřním cítěním a jakousi představou o budoucí kompozici díla. Během malování nastává dialog mezi malířem a plochou plátna, malíře se svým alter ego ve spojení s prožitými životními a výtvarnými zkušenostmi.

Obrazy Františka Bukeše jsou intimními výpověďmi, ohledáváním schopností

a možností vlastního já a malířské techniky.

Autor zůstává věrný sám sobě, nepodléhá touze po úspěchu za každou cenu 
a nenechává se ovlivnit módními manýrami. Jakoukoliv kalkulaci v tomto duchu by považoval za svoji zkázu.

Františka Bukeše vede touha po bytostně vlastním uměleckém vyjádření, kterým se pro svoji autentičnost bezesporu řadí mezi současné výrazné osobnosti výtvarného umění.

Alena Laufrová, akad. mal.

Inspirací je mi niterná otevřenost a vedení obrazivostí hmoty, kdy spontaneita gesta je prostředkem k zachycení neviditelných tajemství. Obraz je tak dílem spíše náhody, než otiskem viditelného. Cit a tušení se tak stávají jakýmsi prostředníkem zjevování dosud netušeného, jehož výsledkem má být to, co teprve hledá ztvárnění.

11. 3. 2018

Upnu-li své srdce k Bohu, nechám svou ruku malovat co chce. Neboť pak jsou všechna gesta spojena se svým nejvyšším kořenem.

parafráze na Baal-Šem-Tova

Možnosti malby jsou otevřeny tajemnou plností prázdnoty a tvořivou tekutostí plasmatu“,říká Josef Kroutvor. Myslím, že podstatou tvorby je ‚hledaní-nalézání‘ a informel, zejména tašismus, byla příliš rychle opuštěná cest,a ve které se dá pokračovat…

3. 12. 2021

Jen v bytostné samotě lze malovat spontáně bez zábran, střídat materiály, nástroje, techniky, cizí vzory raději zapomenout, aby každý obraz byl čirá improvizace, do které se vtělí část vlastního já… pak styl přijde nečekaně sám od sebe.

22. 2. 2022